Avui,  continuant amb el treball de coeducació, s’han realitzat uns tallers a 2n  i P-5, on es qüestionaven  els estereotips de gènere i  han donat lloc a reflexions molt interessants per part de l’alumnat.

Aquests tallers han estat subvencionats per l’ampa de l’escola.

 

“El Príncep, la Princesa i el Mirall Màgic”.

Objectius

● Despertar la curiositat i la identificació cap a models alternatius de personatges femenins i masculins.

● Contribuir a la presa de consciència de les relacions de gènere que hi ha a la classe.

● Treballar l’expressió de la imaginació i la creativitat.

El conte: A través de les preguntes i la màgia d’un mirall màgic, un príncep i una princesa aparentment típics, explicaran la seva veritable història; a la princesa la veurem fer-se una cabana de fusta, descobrir nous indrets sola i anar-se’n d’aventures amb els pirates. Al príncep el veurem expressant por i penediment per la mort d’un drac, i fent-se càrrec d’un drac petit, fent-li menjar i carícies, i volar amb ell d’un lloc a l’altre buscant a gent trista per fer-los abraçades curatives.

El taller : En la segona part, nens i nenes han  participat activament fent teatre, representant allò que els ha cridat l’atenció d’un i altre personatge. És un moment clau per treballar amb les sancions de gènere.