La llengua evoluciona, canvia i s’adapta a les noves situacions per respondre a les necessitats de la comunitat que la fa servir. Així s’explica que en una societat com la nostra, en què es demana un tracte igualitari entre dones i homes, el llenguatge que utilitzem, no tan sols ha de reflectir aquesta igualtat, sinó que també ha de contribuir a assolir-la.
El llenguatge sovint ignora o invisibilitza les nenes i dones, que s’han d’adaptar a la interpretació sobre la seva presència o absència.
El llenguatge com a transmissor bàsic de la cultura d’una societat, reflecteix i interacciona amb la realitat de cada moment. No podem oblidar que el llenguatge és el principal vehicle de comunicació a l’escola.
Els efectes del sexisme són patits per nenes i nens des de l’infantesa. Els poemes, els contes i les cançons que les persones més properes transmeten de forma oral per establir comunicació i afavorir el procés d’aprenentatge del llenguatge, solen contenir trets sexistes.
Per això, és necessari que reflexionem a nivell col·lectiu , com escola ja fa anys que ho estem fent, i a nivell personal, prenent consciència de la nostra realitat, observar  com parlem, com escrivim, què llegim,etc.

Us animem des d’aquesta prespectiva a triar el millor llibre o conte per Santa Jordina i Sant Jordi.