Padrins i padrines de lectura
Aquest 3r trimestre del curs hem iniciat un any més l'activitat de "Padrins i padrines de lectura". Els nens i nenes de 4t, 5è i 6è ajuden a millorar la lectura a l'alumnat de P5, 1r i 2n respectivament i també a ser models de lectura per als més petits. A més a més, l'alumnat més gran es fa responsable i es preocupa perquè el seu fillol/a gaudeixi d'una estona de lectura compartida.
Divendres 29 d’abril i dilluns 2 de maig són dies de lliure disposició de l’escola
Aquests dos dies l'escola romandrà tancada. El dilluns 16 de maig és festiu en el calendari laboral de Catalaunya decretat per la Generalitat. (Aquesta festa no consta en l'agenda escolar perquè encara no estava contemplada).
6è: Sortida al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa
La setmana passada l'alumnat de 6è vam gaudir d'una sortida a Terrassa. Vam visitar el Museu de la Ciència i la Tècnica. on vam realitzar una visita guiada molt interessant, aprofundint en tots els elements que feien funcionar i de quina manera tota la indústria tèxtil d'aquella fàbrica en concret. Tots i totes van estar molt atents i atentes i van prendre moltes anotacions per treballar posteriorment a l'aula els continguts que van sortir.
Recomanacions per un ús del llenguatge no sexista.(2a Part)
Coeducació .Recomanacions per un ús del llenguatge no sexista. 1- Utilitzar mots col·lectius: Els nens................................la infància, les criatures Els adolescents ...................l'adolescència Els nois.................................la joventut, el jovent Els adults..............................les persones adultes 2- Vigilar els adjectius que no són formes vàlides per a tots dos sexes, i substituir-los: Llibres per a nens...................llibres infantils Drets de l'home.......................drets humans Informe del metge...................informe mèdic 3-Fer atenció a algunes frases i perífrases que porten marques de gènere: Hi estan molt interessats..........hi tenen molt d'interès Benvinguts a.............................us donem la benvinguda a 4-Utilitzar el tractament de vós habitual en el llenguatge administratiu català : El/la convidem.............................us convidem a [...]
QUIN LLENGUATGE UTILITZEM? Coeducació
La llengua evoluciona, canvia i s'adapta a les noves situacions per respondre a les necessitats de la comunitat que la fa servir. Així s'explica que en una societat com la nostra, en què es demana un tracte igualitari entre dones i homes, el llenguatge que utilitzem, no tan sols ha de reflectir aquesta igualtat, sinó que també ha de contribuir a assolir-la. El llenguatge sovint ignora o invisibilitza les nenes i dones, que s'han d'adaptar a la interpretació sobre la seva presència o absència. El llenguatge com a transmissor bàsic de la cultura d'una societat, reflecteix i interacciona amb la [...]
UD: Juguem amb la bici a l’Escola
Els cursos de 6è estem gaudint aquestes setmanes d'una Educació Física diferent. Tots els nens i les nenes d'aquest nivell porten la seva bicicleta a l'Escola per jugar i divertir-se, mentre treballen diferents tècniques i desplaçaments amb aquest mitjà de transport tant habitual.