Padrins i padrines de lectura
Aquest 3r trimestre del curs hem iniciat un any més l'activitat de "Padrins i padrines de lectura". Els nens i nenes de 4t, 5è i 6è ajuden a millorar la lectura a l'alumnat de P5, 1r i 2n respectivament i també a ser models de lectura per als més petits. A més a més, l'alumnat més gran es fa responsable i es preocupa perquè el seu fillol/a gaudeixi d'una estona de lectura compartida.
Educació física amb patinet
El dimecres 4 d'abril del 2016 l'alumnat de 3r A va realitzar una activitat d'educació física sobre patinets. Aquests patinets són diferents ja que s'utilitzen rodes i frens de bicicleta. Moltes gràcies Miquel per aquesta experiència!
Divendres 29 d’abril i dilluns 2 de maig són dies de lliure disposició de l’escola
Aquests dos dies l'escola romandrà tancada. El dilluns 16 de maig és festiu en el calendari laboral de Catalaunya decretat per la Generalitat. (Aquesta festa no consta en l'agenda escolar perquè encara no estava contemplada).
Recomanacions per un ús del llenguatge no sexista.(2a Part)
Coeducació .Recomanacions per un ús del llenguatge no sexista. 1- Utilitzar mots col·lectius: Els nens................................la infància, les criatures Els adolescents ...................l'adolescència Els nois.................................la joventut, el jovent Els adults..............................les persones adultes 2- Vigilar els adjectius que no són formes vàlides per a tots dos sexes, i substituir-los: Llibres per a nens...................llibres infantils Drets de l'home.......................drets humans Informe del metge...................informe mèdic 3-Fer atenció a algunes frases i perífrases que porten marques de gènere: Hi estan molt interessats..........hi tenen molt d'interès Benvinguts a.............................us donem la benvinguda a 4-Utilitzar el tractament de vós habitual en el llenguatge administratiu català : El/la convidem.............................us convidem a [...]
QUIN LLENGUATGE UTILITZEM? Coeducació
La llengua evoluciona, canvia i s'adapta a les noves situacions per respondre a les necessitats de la comunitat que la fa servir. Així s'explica que en una societat com la nostra, en què es demana un tracte igualitari entre dones i homes, el llenguatge que utilitzem, no tan sols ha de reflectir aquesta igualtat, sinó que també ha de contribuir a assolir-la. El llenguatge sovint ignora o invisibilitza les nenes i dones, que s'han d'adaptar a la interpretació sobre la seva presència o absència. El llenguatge com a transmissor bàsic de la cultura d'una societat, reflecteix i interacciona amb la [...]
English Day
El passat dia 13 d’abril, l’escola va celebrar el seu primer . Per celebrar-ho l’alumnat de 1r, 2n i 3r de Primària va desplaçar-se a la Nau del GER per veure l’obra de teatre “The Three Little Pigs”. Els seus companys i companyes de 4t, 5è i 6è van veure “Robin Hood”. Ambdues obres a càrrec de Theatre4schools. Van ser unes obres molt engrescadores, amb moltes cançons que convidaven a participar i on tothom va poder gaudir molt. A la tarda, l’alumnat de P4 i P5 va anar a l’aula de psicomotricitat per veure l’obra “The Farm”, a càrrec [...]